Pesanan Dari Tuan Tanah

Pesanan Dari Tuan Tanah

Wednesday, June 26, 2013

The Apprentice Asia minggu ke-6

Haaaa..baru je lepas tengok kat Tv tadi..dan bila tak puas hati,tengok pulak ulangannya..This week,Nash yang terkeluar..


Dari sumber http://www.axn-asia.com/programs

Task dorang minggu ke-6 ni adalah kena manage Hotel Hilton,KL dari pelbagai segi termasuk manage customer check in,housekeeping,ambil pesanan dan menghantar makanan ke bilik hotel..pendek kata dorang kena bagi the best service kepada customer yang datang ke Hotel tu.Ehh...nak tahu kalo,tengok la kat you tube ke kalo ade..hihihihi

Bukan ape..sedih sebab bagi sy lah kan..mistakes yang dia buat tu bukan la masalah besar kalau nak dibandingkan dengan Dian yang  hilangkan fail tu..Ehhh!!! sabar jap..ko takyah la nak feeling lelebih  okiess..

Meghambu-ghambu sangat sy menyokong Nash bukanlah atas dasar dia orang Malaysia ke..Melayu ke..be professional la kan..i think he can go further because he put all the effort to face all the challenges.Lagipun Dian tu pun dah pernah nak terkeluar tapi nasib baik Ningku menarik diri dan dia masih bernasib baik kerana pada minggu tersebut diumumkan tiada penyingkiran..

Everybody make a mistake.But rasa macam tak berapa kena jika dia yang disingkirkan kerana terlupa ambil kunci semasa nak housekeeping dan membuat keputusan untuk ganti rugi pizza mediterranean yang telah diorder oleh customer sebagai hadiah atas rasa bersalah dari pihak Hilton Hotel sedangkan Jonathan yang seharusnya mengambil tanggungjawab mendengar dengan teliti pesanan melalui telefon itu..He used his own money hokeyyy..

He willing to take a risk walaupun itu bukan salahnya.At least customer tu pun suka dan puas hati..At the same time,dia dapat ambil hati customer tu balik atas kelewatan dan kesilapan kumpulannya.Eh! memang ade sesetengah hotel yang memberi saguhati hadiah ape2x sekiranya kesilapan di pihak mereka..customer first okeeeyy..Bukan setakat nak jaga customer ha ni aje..kalau boleh..untuk kemudian hari pun mereka akan memilih servis kita..Acece..memandai2x je..

Ape2x pun...Mr Tony Fernandez dah buat keputusan nak keluarkan Nash..So terselamatlah Dian buat kali ini..Ape2x pun..cheer!!! maybe rezeki dia di luar sana lebih baik.Good Luck untuk semua yang masih berada di TAA



No comments :

Post a Comment