Pesanan Dari Tuan Tanah

Pesanan Dari Tuan Tanah

Tuesday, June 25, 2013

Ladang Anggur Tasik Beris @ Vineyard Beris Lake,Sik Kedah

Haaaa...sape cakap kat Malaysia tak boleh tanam anggur???
Ladang Anggur Tasik Beris,Sik,Kedah @ Vineyard Beris Lake merupakan ladang anggur yang terbesar di asia tenggara okeeeyy..

Hujung minggu yang sunyi sepi dan membosankan lebih baik diisikan dengan aktiviti berfaedah.Jenjalan makan hangin sampai kenyang..hahahahaha.



Maps nak ke ladang ni senang je.Dari tol utara-selatan..korang ambil exit ke Gurun.Straight je menuju ke Pekan Sik yang mengambil masa lebih kurang 30 minit.Sampai je Pekan Sik,korang straight je lagi sampai jumpa signboard Tasik Beris.Haaaa..senang je..pendek kata..straight jaaa sampai jumpa Ladang Anggur sebelah kanan.

Dahla..malaih dah nak merepek panjang2x..perasaan teruja terbit tatkala menelefon sahabatku Aida menyatakan  kehadiranku ke Sik di mana tanah tumpah kelahirannya..So,dengan google maps..akhirnya..sampai jugak aku dengan senyum2x kambing kat Mr husband..Hahahaha..bajet POOOYYOOO!!!



Nampak x streamer ni?Terbesar di Asia Tenggara kan..So banggalah menjadi anak Malaysia..Hahahaha



Okey anak murid semua..tiket masuk dewasa RM 4.00 manakala kanak-kanak RM 2.00 jew..murah dan save budget kannn..hahahahah..So sape yang simpan angan-angan nak pergi Ladang Anggur leh la start menabung dari sekarang..ekekeke..


Okey yang nampak air tu la Tasik Beris..boleh lepak2x kat kerusi situ sambil rehatkan minda..sambil menghirup udara yang nyaman sampai ilang dahaga..yela..hirup kan..free jer..xpayah bayar yang ni..


Ni plak entrance masuk ke ladang..Eh! ada bendera-bendera macam tempat marathon plak..hehehehe


Haaa..ni buah anggur yang putik..xcukup membesar dan matang lagi..


Ni plak tuan tanah yang melawat kawasan.ceeeiiittt!!! ade hati nak jadik tuan tanah..cacing tanah buleh laaa..



Ni plak ade yang anggur hijau..dan ada yang anggur ungu..weeeyyyhhh!!! geram rasa nya..macam nak picit2x jaa..tapi sabarr..ni bukan ladang ko sendiri yerr..ni ladang orang..bawak mengucap skit..hahahaha


Hati-hati tangan tuu..kang terpicit plak...bukan buleh harap dengan tuan tanah niii..


Yang ni dah macam bole ngap!!! jew..adussshh..comel bulat-bulat sungguh..


Sampai sini jew.

"Mandi manda di tepi perigi,
Ada rezeki boleh pergi lagi,"

keh..keh..keh.. 


 




1 comment :

  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



    ReplyDelete